Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
NI-CCC | Kreativní programování | Rozsah kontaktní výuky: | 1P+2C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Kortán J., Richtr R. | Způsob zakončení: | KZ | ||
Zodpovědná katedra: | 18102 | ECTS Kredity: | 4 | Semestr: | Z,L |
Anotace:
Studenti pracují na úlohách z praxe, seznámí se s kreativními a přitom praxí ověřenými způsoby vizualizace různých druhů dat.
Předmět volně navazuje na základní grafické kurzy (MGA, BLE, ?) a představuje studentům vhodné vizualizační metody pro tradiční stejně jako pro open data.
Kombinuje známé postupy vizualizace s uměleckými metodami za využití moderních technologií. Cílem je vytvořit zajímavý vizualizační projekt.
Počítá se z úzkou spoluprací s IPR CAMP (centrum architektury a městskeho planovani) a IIM (Institut InterMédii FEL).
Osnovy přednášek:
1. | Úvod, open data, proč vizualizovat data kreativním způsobem? | |
2. | Metody a nástroje pro získání pozornosti konzumenta dat. | |
3. | Projection Mapping - Spatial Augmentred Reality | |
4. | Vizualizace bodových (a volumetrickych dat) | |
5. | Vizualizace vektorových dat | |
6. | Vzájemné mapování a vizualizace modalit, netradiční metody vizualizace |
Osnovy cvičení:
1. | Úvod, Organizace předmětu, DEMO | |
2. | Exkurze - CAMP, představení projektů | |
3. | Charakteristika problému (Vstupní data vs. jejich reprezentace, Analyza, Model) | |
4. | Způsoby vizualizace dat / SW nástroje vs realita | |
5. | Marketing - jak dostat vaše nápady do světa. | |
6. | práce na projektu - rešeršní část | |
7. | práce na projektu - rešeršní část | |
8. | kontrola rozpracovanosti projektu | |
9. | prezentace projektu plus získání zpětné vazby z reálného světa | |
10. | práce na projektu - implementace | |
11. | práce na projektu - implementace | |
12. | práce na projektu - implementace | |
13. | prezentace projektu |
Literatura:
Shiffman, Daniel: Learning Processing: a beginner?s guide to programming images, animation, and interaction
Lauren McCarthy, Ben Fry, and Casey Reas: Getting Started with p5.js: Making Interactive Graphics in JavaScript and Processing, by.
Požadavky:
Požadavky jsou silně individuální vzhledem k výběru semestrální práce.
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 28. 4. 2024, semestry: Z/2021-2, Z/2022-3, Z/2019-20, L/2022-3, Z/2023-4, L/2019-20, L/2021-2, Z/2020-1, L/2023-4, Z/2024-5, L/2020-1, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |