Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
NI-DPH | Design počítačových her | Rozsah kontaktní výuky: | 2P+1C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Vesecký A. | Způsob zakončení: | Z,ZK | ||
Zodpovědná katedra: | 18102 | ECTS Kredity: | 5 | Semestr: | L |
Anotace:
Předmět volně doplňuje kurz NI-APH (Architektura počítačových her a BI-VHS (Virtuální herní světy), přičemž se zaměřuje primárně na herní design. Je určen pro zájemce, kteří chtějí získat hlubší povědomí o principech používaných při designu her jako je: level design, gameplay design, character design, design herních mechanik, storytelling a vývojový proces her. Studenti získají přehled o herním vývoji z pozice designéra, od teoretických konceptů až po praktickou implementaci v rámci semestrální práce.
Osnovy přednášek:
1. | Úvod do světa her | |
2. | Historie her a herního vývoje | |
3. | Vývojový proces her | |
4. | Gameplay a mechaniky | |
5. | Herní světy a level design | |
6. | Postavy a storytelling | |
7. | Herní žánry I 8. Herní žánry II | |
9. | Herní žánry III | |
10. | Hudba a zvukové efekty | |
11. | Game interface | |
12. | Filozofie tvorby her | |
13. | Rezerva |
Osnovy cvičení:
1. | Úvod, seznámení se s okruhy zadání semestrálních prací | |
2. | Samostatná práce ? konzultace | |
3. | Samostatná práce ? konzultace | |
4. | Prezentace konceptů semestrálních prací | |
5. | Samostatná práce ? konzultace | |
6. | Prezentace semestrálních prací |
Literatura:
1. | Koster Raph: Theory of Fun for game Design, 2013 | |
2. | Rogers, Scott: Level Up! The Guide to Great Video Game Design, 2014 |
Požadavky:
Základy práce s herními enginy jako Unity/Godot, případně absolvovaný předmět NI-APH (Architektura Počítačových Her).
Studenti budou mít možnost zvolit si libovolnou technologii.
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
|
Stránka vytvořena 27. 4. 2024, semestry: L/2023-4, L/2021-2, Z/2023-4, Z,L/2019-20, Z/2024-5, Z/2021-2, Z/2020-1, Z/2022-3, L/2020-1, L/2022-3, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |