Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
NI-DPH Design počítačových her Rozsah kontaktní výuky: 2P+1C
Vyučující: Vesecký A. Způsob zakončení: Z,ZK
Zodpovědná katedra: 18102 ECTS Kredity: 5 Semestr: L

Anotace:
Předmět volně doplňuje kurz NI-APH (Architektura počítačových her a BI-VHS (Virtuální herní světy), přičemž se zaměřuje primárně na herní design. Je určen pro zájemce, kteří chtějí získat hlubší povědomí o principech používaných při designu her jako je: level design, gameplay design, character design, design herních mechanik, storytelling a vývojový proces her. Studenti získají přehled o herním vývoji z pozice designéra, od teoretických konceptů až po praktickou implementaci v rámci semestrální práce.

Osnovy přednášek:
1. Úvod do světa her
2. Historie her a herního vývoje
3. Vývojový proces her
4. Gameplay a mechaniky
5. Herní světy a level design
6. Postavy a storytelling
7. Herní žánry I 8. Herní žánry II
9. Herní žánry III
10. Hudba a zvukové efekty
11. Game interface
12. Filozofie tvorby her
13. Rezerva

Osnovy cvičení:
1. Úvod, seznámení se s okruhy zadání semestrálních prací
2. Samostatná práce ? konzultace
3. Samostatná práce ? konzultace
4. Prezentace konceptů semestrálních prací
5. Samostatná práce ? konzultace
6. Prezentace semestrálních prací

Literatura:
1. Koster Raph: Theory of Fun for game Design, 2013
2. Rogers, Scott: Level Up! The Guide to Great Video Game Design, 2014

Požadavky:
Základy práce s herními enginy jako Unity/Godot, případně absolvovaný předmět NI-APH (Architektura Počítačových Her). Studenti budou mít možnost zvolit si libovolnou technologii.

Studijní materiály dostupné na https://aphgames.cz

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
NI-PB.2020 Počítačová bezpečnost V Není
NI-ZI.2020 Znalostní inženýrství V Není
NI-SPOL.2020 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study V Není
NI-TI.2020 Teoretická informatika V Není
NI-TI.2023 Teoretická informatika V Není
NI-NPVS.2020 Návrh a programování vestavných systémů V Není
NI-PSS.2020 Počítačové systémy a sítě V Není
NI-MI.2020 Manažerská informatika V Není
NI-SI.2020 Softwarové inženýrství V Není
NI-SP.2020 Systémové programování V Není
NI-WI.2020 Webové inženýrství V Není
NI-SP.2023 Systémové programování V Není
NI-TI.2018 Teoretická informatika V Není


Stránka vytvořena 27. 4. 2024, semestry: L/2023-4, L/2021-2, Z/2023-4, Z,L/2019-20, Z/2024-5, Z/2021-2, Z/2020-1, Z/2022-3, L/2020-1, L/2022-3, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška