Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BIE-VR1.21 Virtual reality I Rozsah kontaktní výuky: 2P+2C
Vyučující: Klán P. Způsob zakončení: KZ
Zodpovědná katedra: 18102 ECTS Kredity: 4 Semestr: L,Z

Anotace:
Introduction to Virtual Reality (VR), virtual reality operations, metaverse, and creation. Rules and requirements for virtual worlds communication. The course focuses on the ways of creating virtual reality worlds and interactive activities in 3D worlds. It improves computational thinking, empathy, and shared social activities.

Osnovy přednášek:
1. Reality and virtual reality, immersion.
2. Virtual communication, interactivity and social interaction.
3. Virtual life.
4. Key hardware for virtual reality.
5. Introduction to practical use of virtual reality.
6. Virtual 3D worlds.
7. Operating system for virtual reality.
8. Creation in virtual reality.
9. Working with 3D models a 3D scans.
10. Dynamic virtual applications.
11. Connection of virtual worlds.
12. Complex creations in virtual reality.

Osnovy cvičení:
1. Introduction to virtual reality.
2. Key virtual technologies.
3. Principles of virtual creation.
4. Key software for virtual reality.
5. Examples of virtual worlds.
6. Virtual worlds creation practice.
7. Complex 3D worlds.
8. Virtual hub.
9. Transfer of 3D models to virtual worlds.
10. Dynamic 3D worlds.
11. Social interraction of 3D worlds.
12. Assignment and elaboration of individual credit work.

Literatura:
1. Klán, P., Mariančík, T. (2022). How to Build Virtual Worlds in Metaverse Neos. Solirax Ltd London. Third ed. https://users.fit.cvut.cz/~klanpetr/Virtual%20Reality%20Development%20with%20NeosVR%20-%20community-third-ed.pdf
2. Greengard, S. (2019). Virtual Reality. MIT Press.

Požadavky:
Elementary mathematics and computer science.

Information about the course and courseware are available at https://moodle-vyuka.cvut.cz/

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
BIE-PI.21 Computer Engineering 2021 V Není
BIE-PV.21 Computer Systems and Virtualization 2021 V Není
BIE-PS.21 Computer Networks and Internet 2021 V Není
BIE-TI.21 Computer Science 2021 V Není
BIE-SI.21 Software Engineering 2021 V Není
BIE-IB.21 Information Security 2021 (Bachelor in English) V Není


Stránka vytvořena 30. 4. 2024, semestry: L/2021-2, Z/2023-4, L/2022-3, L/2019-20, Z,L/2020-1, Z/2024-5, Z/2019-20, Z/2022-3, L/2023-4, Z/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška