Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BIE-TUR.21 User Interface Design Rozsah kontaktní výuky: 2P+2C
Vyučující: Schmidt J. Způsob zakončení: Z,ZK
Zodpovědná katedra: 18103 ECTS Kredity: 5 Semestr: L

Anotace:
Students gain a basic overview of methods for designing and testing common user interfaces. They get experience to solve the problems where software and other products do not communicate with the user optimally, since the needs and characteristics of users are not taken into account during product development. Students gain an overview of methods that bring users into the development process to ensure optimal interface for them.

Osnovy přednášek:
1. Introduction into the area of user interfaces. Usability, user centered design.
2. Design evaluation: predicitive and interpretative techniques.
3. Design evaluation: usability testing.
4. Context and domain analysis.
5. User research, ethical aspects, collaborative design. Personae.
6. Information architecture design.
7. Prototyping user interfaces (paper mock-up, software tools).
8. Psychology of interaction and user interface guidelines.
9. Patterns of design and user behavior
10. User support, navigation and classification.
11. Ergonimics.
12. Special user interfaces, accessibility.
13. The position of UI design in software life cycle.

Osnovy cvičení:
1. Project rules and topics
2. Heuristic evaluation, interface analysis.
3. Teams formation, project assignment.
4. Usability lab demonstration.
5. Cognitive and heuristic walkthrough, inspection.
6. Project status presentation & discussion.
7. Design and recognition of icons
8. Project status presentation & discussion.
9. Prototyping (Denim, HTML, Flash, Visual Basic,...).
10. Project review, final agreement on project finish
11. Consultations
12. Project presentation.
13. Project presentation.

Literatura:
1. Sharp H., Preece J., Rogers Y. : Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction (5th Edition). John Wiley & Sons, 2019. ISBN 978-1-119-54730-3.
2. Shneiderman, B., Plaisant, C. ''Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction (4th Edition)''. Addison Wesley, 2004. ISBN 0321197860.
3. Nielsen, J. ''Usability Engineering''. Morgan Kaufmann, 1993. ISBN 0125184069.
4. Galitz, W. O. ''The Essential Guide to User Interface Design''. Wiley, 2002. ISBN 0471084646.

Požadavky:
Students must have a basic idea about SW systems design and their life cycle.

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-TUR/

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
BIE-PI.21 Computer Engineering 2021 V Není
BIE-PV.21 Computer Systems and Virtualization 2021 V Není
BIE-PS.21 Computer Networks and Internet 2021 V Není
BIE-TI.21 Computer Science 2021 V Není
BIE-SI.21 Software Engineering 2021 V Není
BIE-IB.21 Information Security 2021 (Bachelor in English) V Není


Stránka vytvořena 30. 4. 2024, semestry: L/2021-2, Z/2023-4, L/2022-3, L/2019-20, Z,L/2020-1, Z/2024-5, Z/2019-20, Z/2022-3, L/2023-4, Z/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška