Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BI-AND.21 Programování pro operační systém Android Rozsah kontaktní výuky: 3C
Vyučující: Způsob zakončení: KZ
Zodpovědná katedra: 18102 ECTS Kredity: 4 Semestr: L

Anotace:
Předmět uvede studenty do programování pro mobilní zařízení postavené na operačním systému Android. Studenti se seznámí s jeho architekturou, SDK a naučí se vytvářet mobilní aplikace s pomocí Android API včetně návrhu uživatelského rozhraní.

Osnovy přednášek:
1. Základy Androidu, Kotlinu, Android Studia, Gradle
- Podrobně Kotlin - Struktura projektu základ
2. UI vrstva - Material design, Resources, Compose
- Základní komponenty a layouty - Column,Row,Box - Modifier - Preview
3. Aktivity/Fragmenty
- Lifecycle - Compose setContent
4. Compose
- Remember, State - Custom view - Seznamy - Navigace, Argumenty
5. Compose
- ViewModel - Stateful layout - Recomposition - Coroutines + Flow, launch + dispatcher
6. Architektura, základ
- MVVM - Screen - ViewModel - Repo - Zdroje dat, lokální - DI
7. Networking
- REST API Intro - OkHttp, Retrofit, Moshi - Logování - Network na Domain + Unit testy
8. Local storage, Room, Shared Prefs/Data store
9. Permissions, WorkManager, Notifikace
- Nejčastější chyby v úkolech
10. Release aplikace - Certifikáty, Google Play Store, Flavours + Build Variants
11. Firebase - App distr, Crashlytics, Firestore DB, Analytics, Cloud messaging
12. XML UI
13. Konzultace

Osnovy cvičení:
1. Základy Androidu, Kotlinu, Android Studia, Gradle
- Podrobně Kotlin - Struktura projektu základ
2. UI vrstva - Material design, Resources, Compose
- Základní komponenty a layouty - Column,Row,Box - Modifier - Preview
3. Aktivity/Fragmenty
- Lifecycle - Compose setContent
4. Compose
- Remember, State - Custom view - Seznamy - Navigace, Argumenty
5. Compose
- ViewModel - Stateful layout - Recomposition - Coroutines + Flow, launch + dispatcher
6. Architektura, základ
- MVVM - Screen - ViewModel - Repo - Zdroje dat, lokální - DI
7. Networking
- REST API Intro - OkHttp, Retrofit, Moshi - Logování - Network na Domain + Unit testy
8. Local storage, Room, Shared Prefs/Data store
9. Permissions, WorkManager, Notifikace
- Nejčastější chyby v úkolech
10. Release aplikace - Certifikáty, Google Play Store, Flavours + Build Variants
11. Firebase - App distr, Crashlytics, Firestore DB, Analytics, Cloud messaging
12. XML UI
13. Konzultace

Literatura:
1. Reto Meier, "Professional Android 4 Application Development", Wrox, 2018, ISBN: 978-1-1181-0227-5 (vždy nejnovější vydání)
2. Mark L. Murphy, "The Busy Coder's Guide to Android Development", CommonsWare, 2018, ISBN: 978-0-9816780-0-9 (vždy nejnovější vydání)
3. Android Developer Guides - https://developer.android.com/guide/

Požadavky:
Doporučené:
1. OOP
2. Programování v jazyku Kotlin (BI-KOT)

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://moodle-vyuka.cvut.cz/course/search.php?search=BI-AND

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
BI-SPOL.2015 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study V Není
BI-WSI-PG.2015 Webové a softwarové inženýrství V Není
BI-WSI-WI.2015 Webové a softwarové inženýrství V Není
BI-WSI-SI.2015 Webové a softwarové inženýrství V Není
BI-ISM.2015 Informační systémy a management V Není
BI-ZI.2018 Znalostní inženýrství V Není
BI-PI.2015 Počítačové inženýrství V Není
BI-TI.2015 Teoretická informatika V Není
BI-BIT.2015 Bezpečnost a informační technologie V Není
BI-SPOL.21 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study V Není
BI-PI.21 Počítačové inženýrství 2021 V Není
BI-PG.21 Počítačová grafika 2021 V Není
BI-MI.21 Manažerská informatika 2021 V Není
BI-IB.21 Informační bezpečnost 2021 V Není
BI-PS.21 Počítačové sítě a Internet 2021 V Není
BI-PV.21 Počítačové systémy a virtualizace 2021 V Není
BI-SI.21 Softwarové inženýrství 2021 V Není
BI-TI.21 Teoretická informatika 2021 V Není
BI-UI.21 Umělá inteligence 2021 V Není
BI-WI.21 Webové inženýrství 2021 V Není


Stránka vytvořena 29. 4. 2024, semestry: Z/2023-4, Z/2019-20, L/2021-2, L/2020-1, L/2022-3, Z/2021-2, L/2019-20, Z/2022-3, Z/2020-1, L/2023-4, Z/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška