Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BI-VHS.21 | Virtuální herní světy | Rozsah kontaktní výuky: | 2P+2C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Richtr R. | Způsob zakončení: | Z,ZK | ||
Zodpovědná katedra: | 18102 | ECTS Kredity: | 5 | Semestr: | Z |
Anotace:
Předmět učí studenty metodám tvoření komplexního virtuálního světa. Volně navazuje na povinné předměty specializace PG (BI-MGA, BI-PGR). Studenti získají znalosti teorie herního návrhu, principů psaní dialogů a postav s cílem vytvořit funkční virtuální svět. V rámci laboratoří pak získají praktické dovednosti s týmovým vývojem při práci na semestrálním projektu.
Osnovy přednášek:
1. | Scéna a její reprezentace. | |
2. | Interakce a modality ve virtuální scéně. | |
3. | Svět s uživatelem a bez uživatele. | |
4. | [2] Přirozená dynamika světa. | |
6. | Přirozené cykly činností. | |
7. | Dialogy a scénáře. | |
8. | Vnitřní logika virtuálního světa. | |
9. | Nehráčské postavy ve virtuálním světě. | |
10. | Složitější struktury. | |
11. | Dějová linka virtuálního světa. | |
12. | [2] Virtuální realita. |
Osnovy cvičení:
1Zadání semestrální práce
2Finalizace tymu, rozdělení roli
3Základní graficky enginy, svět, objekty, interakce
4Kontrolní bod (statický svět)
5Dynamika světa a postav v něm
6Kontrolní bod (dynamický svět)
7Dějové linie, dialogy, NPC
8Komplexní virtuální svět
9Kontrolní bod (NPC, dialogy)
10Unity ve VR (svět)
11Unity ve VR (programové koncepty)
12Prezentace týmových projektů
Literatura:
1. | Salen K., Zimmerman E. : Rules of play: Game design fundamentals. The MIT Press, 2003. ISBN 978-0262240451. | |
2. | Fullerton T. : Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. CRC press, 2014. ISBN 978-0082560397. | |
3. | Wisessing P., Dingliana J., McDonnell R. : Perception of lighting and shading for animated virtual characters. ACM, 2016. ISBN 978-1450343831. | |
4. | Cao C., Wu H., Weng Y., Shao T., Zhou K. : Real-time facial animation with image-based dynamic avatars.ACM, 2016. ISBN 978-1450342797. | |
5. | Schell, J. : The Art of Game Design: A Book of Lenses. A. K. Peters, Ltd., 2014. ISBN 978-1466598645. |
Požadavky:
Vhodnými (ale nikoli nezbytně nutnými) prerekvizitami jsou předměty BI-MGA, BI-PGR, či BI-BLE.
Případně znalost práce v některém vhodném grafickém enginu (Unity, Unreal).
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 28. 4. 2024, semestry: Z/2021-2, Z/2022-3, Z/2019-20, L/2022-3, Z/2023-4, L/2019-20, L/2021-2, Z/2020-1, L/2023-4, Z/2024-5, L/2020-1, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |