Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BI-VHS.21 Virtuální herní světy Rozsah kontaktní výuky: 2P+2C
Vyučující: Richtr R. Způsob zakončení: Z,ZK
Zodpovědná katedra: 18102 ECTS Kredity: 5 Semestr: Z

Anotace:
Předmět učí studenty metodám tvoření komplexního virtuálního světa. Volně navazuje na povinné předměty specializace PG (BI-MGA, BI-PGR). Studenti získají znalosti teorie herního návrhu, principů psaní dialogů a postav s cílem vytvořit funkční virtuální svět. V rámci laboratoří pak získají praktické dovednosti s týmovým vývojem při práci na semestrálním projektu.

Osnovy přednášek:
1. Scéna a její reprezentace.
2. Interakce a modality ve virtuální scéně.
3. Svět s uživatelem a bez uživatele.
4. [2] Přirozená dynamika světa.
6. Přirozené cykly činností.
7. Dialogy a scénáře.
8. Vnitřní logika virtuálního světa.
9. Nehráčské postavy ve virtuálním světě.
10. Složitější struktury.
11. Dějová linka virtuálního světa.
12. [2] Virtuální realita.

Osnovy cvičení:
1Zadání semestrální práce 2Finalizace tymu, rozdělení roli 3Základní graficky enginy, svět, objekty, interakce 4Kontrolní bod (statický svět) 5Dynamika světa a postav v něm 6Kontrolní bod (dynamický svět) 7Dějové linie, dialogy, NPC 8Komplexní virtuální svět 9Kontrolní bod (NPC, dialogy) 10Unity ve VR (svět) 11Unity ve VR (programové koncepty) 12Prezentace týmových projektů

Literatura:
1. Salen K., Zimmerman E. : Rules of play: Game design fundamentals. The MIT Press, 2003. ISBN 978-0262240451.
2. Fullerton T. : Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. CRC press, 2014. ISBN 978-0082560397.
3. Wisessing P., Dingliana J., McDonnell R. : Perception of lighting and shading for animated virtual characters. ACM, 2016. ISBN 978-1450343831.
4. Cao C., Wu H., Weng Y., Shao T., Zhou K. : Real-time facial animation with image-based dynamic avatars.ACM, 2016. ISBN 978-1450342797.
5. Schell, J. : The Art of Game Design: A Book of Lenses. A. K. Peters, Ltd., 2014. ISBN 978-1466598645.

Požadavky:
Vhodnými (ale nikoli nezbytně nutnými) prerekvizitami jsou předměty BI-MGA, BI-PGR, či BI-BLE. Případně znalost práce v některém vhodném grafickém enginu (Unity, Unreal).

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/
Na tento předmět navazuje v magisterském studiu předmět Architektura počítačových her.

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
NI-PB.2020 Počítačová bezpečnost V Není
NI-ZI.2020 Znalostní inženýrství V Není
NI-SPOL.2020 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study V Není
NI-TI.2020 Teoretická informatika V Není
NI-TI.2023 Teoretická informatika V Není
NI-NPVS.2020 Návrh a programování vestavných systémů V Není
NI-PSS.2020 Počítačové systémy a sítě V Není
NI-MI.2020 Manažerská informatika V Není
NI-SI.2020 Softwarové inženýrství V Není
NI-SP.2020 Systémové programování V Není
NI-WI.2020 Webové inženýrství V Není
NI-SP.2023 Systémové programování V Není
BI-PG.21 Počítačová grafika 2021 PV 5


Stránka vytvořena 28. 4. 2024, semestry: Z/2021-2, Z/2022-3, Z/2019-20, L/2022-3, Z/2023-4, L/2019-20, L/2021-2, Z/2020-1, L/2023-4, Z/2024-5, L/2020-1, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška