Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BIE-OOP | Object-Oriented Programming | Rozsah kontaktní výuky: | 2P+2C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Křikava F. | Způsob zakončení: | Z,ZK | ||
Zodpovědná katedra: | 18101 | ECTS Kredity: | 4 | Semestr: | Z |
Anotace:
Object-oriented programming has been used in the last 50 years to solve computational problems by using graphs of objects that collaborate together by message passing. In this course we look at some of the main principles of object-oriented programming and design. The emphasis is on practical techniques for software development including testing, error handing, refactoring and design patterns.
Osnovy přednášek:
1. | Principles of object-oriented programming | |
2. | Polymorphism | |
3. | Encapsulation | |
4. | Composition and inheritance | |
5. | Error handling | |
6. | Inversion of control and refactoring | |
7. | Testing and debugging | |
8. | Type classes | |
9. | Essential object-oriented design patterns | |
10. | Object model and reflection | |
11. | Prototype-based inheritance | |
12. | Pure object-oriented programming languages |
Osnovy cvičení:
1. | Scala introduction | |
2. | Immutable objects | |
3. | Generics | |
4. | Models | |
5. | Modules | |
6. | UI Layer | |
7. | Business and persistence | |
8. | Cross-cutting concerns | |
9. | Type classes | |
10. | Traits | |
11. | Reflection | |
12. | Summary |
Literatura:
All materials will be provided on the course website.
Požadavky:
BI-PPA
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 26. 4. 2024, semestry: Z/2021-2, L/2019-20, Z/2022-3, Z/2023-4, L/2021-2, Z,L/2020-1, L/2022-3, L/2023-4, Z/2024-5, Z/2019-20, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |