Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BI-EP1 | Efektivní programování 1 | Rozsah kontaktní výuky: | 2P+2C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Kačer M. | Způsob zakončení: | Z | ||
Zodpovědná katedra: | 18101 | ECTS Kredity: | 4 | Semestr: | Z |
Anotace:
Studenti tohoto předmětu si prakticky ověří implementaci algoritmů.
Osnovy přednášek:
1. | Operační a paměťová složitost algoritmů - opakování, určování. | |
2. | Vstup a výstup, zpracování. | |
3. | Datové struktury a jejich implementace v C++ a Javě. | |
4. | Rekurze, výhody a nevýhody. | |
5. | Dynamické programování, grafové algoritmy. | |
6. | Programování a matematika,výpočetní geometrie. |
Osnovy cvičení:
Seznámení se systémem, řešení cvičných triviálních úloh.
Řešení úlohy.
Zpracování vstupu a formátování výstupu.
Řešení úlohy.
Základní programovací techniky: cykly, vyhledávání, řazení, částečné řazení.
Datové struktury, STL v C++ a balíček java.util v Javě
Řešení úlohy.
Rekurze a její použití v praxi.
Řešení úlohy.
Dynamické programování, grafové algoritmy.
Řešení úlohy.
Programování a matematika,výpočetní geometrie.
Řešení úlohy.
Literatura:
Steven S. Skiena, Miguel Revilla: Programming Challenges
Požadavky:
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 25. 4. 2024, semestry: L/2019-20, Z/2022-3, Z/2021-2, Z/2019-20, Z/2020-1, L/2022-3, Z/2024-5, L/2020-1, Z,L/2023-4, L/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |