Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BI-VR2 | Virtuální realita II | Rozsah kontaktní výuky: | 1P+2C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Klán P. | Způsob zakončení: | KZ | ||
Zodpovědná katedra: | 18102 | ECTS Kredity: | 3 | Semestr: | L |
Anotace:
Rozšíření předmětu Virtuální realita I. Předmět se soustřeďuje na metaverze Unity, Godot a Neos VR. Dynamické scény, raycasting, streamování, teleprezenční spolupráce, prostorové počítání, sociální život avatarů. Rozšíření tvarů a forem virtuální reality a virtuálních technologií. Virtuální morálka, etika, právo. Obecné i společenské a sociální aspekty virtuální reality. Přijetí virtuální a augmentované budoucnosti.
Osnovy přednášek:
1. | Video streamy a záznamy virtuálních scén. | |
2. | Teleprezenční spolupráce a sociální život avatarů. | |
3. | Pokročilé aplikace v metaverzu Neos. | |
4. | Aplikace v enginech Unity a Godot. | |
5. | Vývoj virtualních aplikací pro informatiku, herní průmysl, terapie, virtuální podnikání a virtuální právo. | |
6. | Socialni metaverza a desktopové enginy. |
Osnovy cvičení:
1. | Streamování a záznamy virtuálních scén na internetové televizní platformy. | |
2. | Stěžejní technologie teleprezenční spolupráce a provedení avatarů. | |
3. | Vizuální programování pro aplikace v informatice. | |
4. | Vizuální programování pro aplikace v herním průmyslu. | |
5. | Samostatný vývoj vizuálního programu pro terapeutickou virtuální aplikaci. | |
6. | Práce v různých sociálních metaverzech a desktopových enginech |
Literatura:
1. | Klán, P., Mariančík, T. (2019). Jak stavět virtuální světy v metaverzu Neos. Solirax Ltd London. | |
2. | Klán, P., Mariančík, T. (2021). Metaverse. Solirax Ltd London. |
Požadavky:
Virtuální realita I
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 23. 4. 2024, semestry: L/2023-4, Z/2022-3, L/2019-20, L/2021-2, Z/2024-5, L/2020-1, Z/2021-2, Z/2023-4, Z/2020-1, Z/2019-20, L/2022-3, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |