Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BI-MVT.21 | Moderní vizualizační technologie | Rozsah kontaktní výuky: | 2P+2C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Chludil J., Pauš P. | Způsob zakončení: | Z,ZK | ||
Zodpovědná katedra: | 18102 | ECTS Kredity: | 5 | Semestr: | Z |
Anotace:
Cílem předmětu je přehledově seznámit studenty s moderními vizualizačními technologiemi a jejich principy. Jedná se zejména o technologie spojené s virtuální a rozšířenou realitou, možnostmi zobrazování na displejích s vysokým rozlišením (např. SAGE a videomapping) a jejich využití v praxi. Součástí předmětu jsou také vybrané techniky tvorby obsahu pro zmíněné technologie, zejména fraktální a procedurální vizualizace, vizualizace vědeckých dat a 3D scanning objektů.
Osnovy přednášek:
1. | Úvod do vizualizace. | |
2. | Moderní vizualizační technologie (minulost, současnost a budoucnost). | |
3. | Virtuální realita (VR). | |
4. | Rozšířená realita (AR). | |
5. | Programování VR a AR. | |
6. | Vizualizace 2D a 3D dat v prostředí WWW. | |
7. | Vysoké rozlišení SAGE2: Architektura. | |
8. | Vysoké rozlišení SAGE2: Metodika programování. | |
9. | Vizualizace vědeckých dat. | |
10. | Fraktály jako nástroj pro vizualizaci přírody. | |
11. | Skenování 3D objektů. | |
12. | Technologie moderních displejů. | |
13. | VideoMapping a vizualizace na budovách. |
Osnovy cvičení:
1. | Úvod, organizace cvičení, témata semestrálních prací. | |
2. | Virtuální realita 1 (VR). | |
3. | Virtuální realita 2 (VR). | |
4. | Rozšířená realita 1 (AR). | |
5. | Rozšířená realita 2 (AR). | |
6. | Vizualizace 2D a 3D dat v prostředí WWW. | |
7. | Vysoké rozlišení SAGE2: Programování. | |
8. | Vizualizace vědeckých dat. | |
9. | Fraktály jako nástroj pro vizualizaci přírody. | |
10. | VideoMapping a vizualizace na budovách. | |
11. | Skenování 3D objektů a fotogrammetrie 1. | |
12. | Skenování 3D objektů a fotogrammetrie 2. | |
13. | Odevzdávání semestrálních prací. |
Literatura:
1. | Peitgen H.-O., Hartmut J., Saupe D. : Chaos and Fractals: New Frontiers of Science. Springer, 2006. ISBN 978-1475747409. | |
2. | Sherman W. R., Craig A.B. : Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design. Morgan Kaufmann, 2018. ISBN 978-1558603530. | |
3. | Liu D., et al. : Virtual, Augmented, and Mixed Realities in Education. Springer, 2017. ISBN 978- 9811054891. | |
4. | Koponen J., Hildffen J. : Data Visualization Handbook. Aalto University, 2019. ISBN 978-9526074481. | |
5. | Lee J.-H., et al. : Introduction to Flat Panel Displays. John Wiley & Sons, 2020. ISBN 978-1119282228. |
Požadavky:
Bez požadavků.
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 29. 3. 2024, semestry: Z/2020-1, L/2023-4, Z/2022-3, Z,L/2021-2, Z/2023-4, L/2019-20, L/2022-3, Z/2019-20, L/2020-1, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |