Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
MI-AFP | Aplikované funkcionální programování | Rozsah kontaktní výuky: | 2P+1C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Způsob zakončení: | KZ | |||
Zodpovědná katedra: | 18102 | ECTS Kredity: | 5 | Semestr: | L |
Anotace:
Funkcionální programování představuje jedno z tradičních programovacích paradigmat. Jelikož v současné době jsou na vzestupu tradiční i nové funkcionální jazyky a funkcionální paradigma se stává i důležitým prvkem tradičně imperativních jazyků (C++, C#, Java), je nutnou kompetencí softwarového inženýra toto paradigma ovládat jak po stránce teoretické, tak především praktické.
Osnovy přednášek:
1. | Úvod do předmětu, funkcionálního programování a nástrojů. | |
2. | Funkce a datové typy | |
3. | Větvení a strukturování kódu | |
4. | Další důležité datové typy, divergence a práce s chybami, lazy vyhodnocování | |
5. | Pokročilejší konstrukce při tvorbě funkcí a operátorů | |
6. | Typové třídy 1 | |
7. | Typové třídy 2 | |
8. | Typové třídy 3 | |
9. | Tvorba dokumentace a testů | |
10. | Webový framework (Spock/Scotty/Yesod), Vai a reaktivní programování | |
11. | GUI aplikace | |
12. | Diskuse a konzultace |
Osnovy cvičení:
1. | Úvod do předmětu, funkcionálního programování a nástrojů. | |
2. | Funkce a datové typy | |
3. | Větvení a strukturování kódu | |
4. | Další důležité datové typy, divergence a práce s chybami, lazy vyhodnocování | |
5. | Pokročilejší konstrukce při tvorbě funkcí a operátorů | |
6. | Typové třídy 1 | |
7. | Typové třídy 2 | |
8. | Typové třídy 3 | |
9. | Tvorba dokumentace a testů | |
10. | Webový framework (Spock/Scotty/Yesod), Vai a reaktivní programování | |
11. | GUI aplikace | |
12. | Diskuse a konzultace |
Literatura:
Učebnice:
The Haskelll Book
Learn you a Haskell for Great Good
Články:
Why functional programming matters
How functional programming mattered
Další materiály:
https://wiki.ccmi.fit.cvut.cz/doku.php?id=programming:haskell
Požadavky:
BI-PPA je vhodnou, nikoliv nutnou prerekvizitou.
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 29. 3. 2024, semestry: Z/2020-1, L/2023-4, Z/2022-3, Z,L/2021-2, Z/2023-4, L/2019-20, L/2022-3, Z/2019-20, L/2020-1, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |