Main page | Study Branches/Specializations | Groups of Courses | All Courses | Roles                Instructions

A course is the basic teaching unit, it's design as a medium for a student to acquire comprehensive knowledge and skills indispensable in the given field. A course guarantor is responsible for the factual content of the course.
For each course, there is a department responsible for the course organisation. A person responsible for timetabling for a given department sets a time schedule of teaching and for each class, s/he assigns an instructor and/or an examiner.
Expected time consumption of the course is expressed by a course attribute extent of teaching. For example, extent = 2 +2 indicates two teaching hours of lectures and two teaching hours of seminar (lab) per week.
At the end of each semester, the course instructor has to evaluate the extent to which a student has acquired the expected knowledge and skills. The type of this evaluation is indicated by the attribute completion. So, a course can be completed by just an assessment ('pouze zápočet'), by a graded assessment ('klasifikovaný zápočet'), or by just an examination ('pouze zkouška') or by an assessment and examination ('zápočet a zkouška') .
The difficulty of a given course is evaluated by the amount of ECTS credits.
The course is in session (cf. teaching is going on) during a semester. Each course is offered either in the winter ('zimní') or summer ('letní') semester of an academic year. Exceptionally, a course might be offered in both semesters.
The subject matter of a course is described in various texts.

NI-MPL Managerial Psychology Extent of teaching: 2P
Instructor: Fiala J. Completion: ZK
Department: 18102 Credits: 2 Semester: Z,L

Annotation:
Studenti se seznámí se základními psychologickými východisky pro manažerskou praxi a personální řízení. Pochopí základy kognitivního a behaviorálního přístupu, důležitost osobnosti manažera, jeho vnitřních postojů, chování, interakce a komunikace. Seznámí se s teoriemi osobnosti, inteligence, motivace, kognitivními a afektivními procesy. Vybrané techniky si procvičí při praktických cvičeních. Vědomosti získané v rámci předmětu lze uplatnit v budoucím zaměstnání i v běžném životě. Podkladem kurzu je psychologie jako moderní věda, nikoli jako soubor povrchních klišé, EZO indoktrinací a pseudo-vědeckých závěrů, kterými je oblast personální a manažerské psychologie tradičně silně zaplevelena. Kurz je sestaven a vyučován z pozice člověka, který se dané problematice 20 let intenzivně věnuje a většinu času se jí i živí. Kurz neobsahuje návody, jak se rychle a snadno zařadit mezi hvězdné lídry a osvojit si myšlení první ligy. Kurz neobsahuje návody, jak vybabrat s druhými lidmi a získat nad nimi "psychologicky" navrch, protože to sice jde, ale odporuje to životním hodnotám přednášejícího. Po absolvování předmětu budete snad informovanější, snad zkušenější, ale určitě ne šťastnější. Tento kurz nechválí ani psychology, ani manažery, ani manažerské psychology. Studenti - pokud sháníte několik kreditů, ale studovat nechcete, nezapisujte si manažerskou psychologii. Každý semestr řada studentů skončí se zbytečně neuspokojivým hodnocením D, E, i F. Tento předmět není automatická dávačka, jsem otravný pedagog, který po svých studentech požaduje plnění řady povinností. Na tento předmět se nepřipravíte čtením banálních článečků o vnitřní motivaci a lidech, kteří jsou ve firmě to nejcennější, ani poslechem povrchních školeníček "soft skills" na YouTube. Budu vás nutit sledovat moje přednášky a studovat z chatrných materiálů, v podstatě stejně, jako někdy v předminulém tisíciletí. Kolegové, opět jsem zavalen Vašimi žádostmi o nadlimitní zápis. Věřte, nemohu s kapacitou předmětu nic dělat. Tento předmět není tak přínosný, jak si možná myslíte. Pokud o zápis opravdu stojíte, zkuste přemluvit někoho méně zaníceného, aby se odhlásil a uvolnil Vám místo. Na Moodle je zavěšena řada souborů určených ke studiu. Pokud je na svém Moodlu nevidíte, dejte mi vědět. I když Manažerská psychologie vypadá jako jeden předmět, je to ve skutečnosti asi deset předmětů pro více fakult a může se stát, že na jednotlivých profilech vznikne zmatek. SVI disponuje linky na záznamy některých přednášek. Případné záznamy mají chatrnou obsahovou kvalitu a jsou určeny výhradně jako nástroj studia v krizových situacích. V žádném případě nepovoluji jejich šíření.

Lecture syllabus:
1. Introduction to the subject.
2. Psychology in the system of sciences
3. Basics of neurobiology
4. Industrial psychology
5. Psychological research
6. Cognitive function
7. Affective processes
8. Personality
9. Motivation
10. Social perception
11. Productive and counterproductive phenomena
12. Psychology of decision making
13. Applied psychopathology
14. Final repetition, model test questions. Space for questions on topics.

Seminar syllabus:
There are not exercises.

Literature:
1. LEVY, P. E.: Industrial Organizational Psychology. New York, Worth Publishers 2013
2. BALZAC, S. R.: Organizational Psychology for Managers. New York, Springer 2014

Requirements:
Klasifikace se provádí podle celkového počtu získaných bodů v souladu se studijním řádem. K absolvování předmětu je nutno kumulovat minimálně 50 procentních bodů. Závěrečný písemný test: až 70 bodů. Test pokrývá veškerou přednesenou látku za celý semestr. Test bude proveden pokud možno prezenční formou. Předtermín testu napíšeme na poslední přednášce. Test je povinnou studijní aktivitou. Paper: až 30 bodů. Paper v rozsahu cca 5 stran textu musí obsahovat dosud publikovaná teoretická východiska, vlastní zkušenost a postoj studenta k danému tématu a akademicky validní seznam zdrojů. Téma student zvolí přiměřeně studované látce, nebo požádá pedagoga o zadání, či korekci tématu. Paper je nepovinnou studijní aktivitou. Paper je nutno odevzdat nejpozději ve 13. týdnu studia, nejraději písemnou formou.

Ekvivalence s FI-MPL // Student, který předmět FI-MPL absolvoval v bakalářském studiu, si nesmí zapsat NI-MPL v magisterském studiu.// Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://moodle-vyuka.cvut.cz/course/search.php?q=ni-mpl&areaids=core_course-course

The course is also part of the following Study plans:
Study Plan Study Branch/Specialization Role Recommended semester
NI-MI.2020 Managerial Informatics PV 2
NI-SI.2020 Software Engineering (in Czech) PV 2
BI-SPOL.2015 Unspecified Branch/Specialisation of Study V Není
BI-WSI-PG.2015 Web and Software Engineering V Není
BI-WSI-WI.2015 Web and Software Engineering V Není
BI-WSI-SI.2015 Web and Software Engineering V Není
BI-ISM.2015 Information Systems and Management V Není
BI-ZI.2018 Knowledge Engineering V Není
BI-PI.2015 Computer engineering V Není
BI-TI.2015 Computer Science V Není
BI-BIT.2015 Computer Security and Information technology V Není
BI-SPOL.21 Unspecified Branch/Specialisation of Study V Není
BI-PI.21 Computer Engineering 2021 (in Czech) V Není
BI-PG.21 Computer Graphics 2021 (in Czech) V Není
BI-MI.21 Business Informatics 2021 (In Czech) V Není
BI-IB.21 Information Security 2021 (in Czech) V Není
BI-PS.21 Computer Networks and Internet 2021 (in Czech) V Není
BI-PV.21 Computer Systems and Virtualization 2021 (in Czech) V Není
BI-SI.21 Software Engineering 2021 (in Czech) V Není
BI-TI.21 Computer Science 2021 (in Czech) V Není
BI-UI.21 Artificial Intelligence 2021 (in Czech) V Není
BI-WI.21 Web Engineering 2021 (in Czech) V Není
NI-PB.2020 Computer Security V Není
NI-ZI.2020 Knowledge Engineering V Není
NI-SPOL.2020 Unspecified Branch/Specialisation of Study V Není
NI-TI.2020 Computer Science V Není
NI-TI.2023 Computer Science V Není
NI-NPVS.2020 Design and Programming of Embedded Systems V Není
NI-PSS.2020 Computer Systems and Networks V Není
NI-MI.2020 Managerial Informatics V Není
NI-SI.2020 Software Engineering (in Czech) V Není
NI-SP.2020 System Programming V Není
NI-WI.2020 Web Engineering V Není
NI-SP.2023 System Programming V Není


Page updated 18. 4. 2024, semester: L/2020-1, L/2023-4, L/2019-20, Z/2021-2, L/2022-3, Z/2023-4, Z/2019-20, Z/2022-3, L/2021-2, Z/2024-5, Z/2020-1, Send comments to the content presented here to Administrator of study plans Design and implementation: J. Novák, I. Halaška