Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
NI-APH Architektura počítačových her Rozsah kontaktní výuky: 2P+1C
Vyučující: Vesecký A. Způsob zakončení: Z,ZK
Zodpovědná katedra: 18102 ECTS Kredity: 4 Semestr: Z

Anotace:
Předmět pokrývá celou řadu témat, postupů a metodik spojených s vývojem počítačových her - z technického, částečně ale také z designerského a filozofického hlediska. V rámci přednášek studenty provede postupně historií vývoje, strukturou herních enginů, komponentovou a funkcionální architekturou typickou pro vývoj her, fyzikou, grafikou, umělou inteligencí a multiplayerem. Cvičení pak do většího detailu pokryjí vybraná technologická témata, včetně způsobů implementace některých herních mechanik. Součástí předmětu je semestrální práce, kde bude kladen důraz na implementaci netriviálních herních mechanik. Předmět je ekvivalentní s MI-APH.

Osnovy přednášek:
Osnovy přednášek:
1. Úvod
2. Herní enginy
3. Herní assety
4. Komponenty
5. Návrhové vzory
6. Zvuk a hudba
7. Herní prostor
8. Fyzika
9. Herní grafika
10. Herní AI
11. Multiplayer
12. Herní design

Osnovy cvičení:
Osnovy cvičení:
1. Úvod do předmětu
2. Základy práce s prostředím
3. Architektura
4. Dynamika
5. Herní AI
6. Multiplayer

Literatura:
Literatura:
1. Json Gregory, Game Engine Architecture (3rd ed.), 2018
2. Robert Nystrom, Game Programming Patterns, 2014
3. Van Verth, Essential Mathematics for Games and Interactive Applications, 2008
4. Mat Buckland, Programming Game AI by Example, 2005
5. Rogers Scott, Level Up! The Guide to Great Video Game Design 2nd Edition, 2014

Požadavky:
Požadavky: Základní znalosti algoritmizace, lineární algebry, teorie grafů a datových struktur na úrovni bakalářského studia. Používat budeme TypeScript. Stručný úvod do jazyka je rovněž součástí předmětu.

Předmět je ekvivalentní s MI-APH. Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://aph.dodo.me

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
NI-PB.2020 Počítačová bezpečnost V 3
NI-ZI.2020 Znalostní inženýrství V 3
NI-SPOL.2020 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study V 3
NI-TI.2020 Teoretická informatika V 3
NI-TI.2023 Teoretická informatika V 3
NI-NPVS.2020 Návrh a programování vestavných systémů V 3
NI-PSS.2020 Počítačové systémy a sítě V 3
NI-MI.2020 Manažerská informatika V 3
NI-SI.2020 Softwarové inženýrství V 3
NI-SP.2020 Systémové programování V 3
NI-WI.2020 Webové inženýrství V 3
NI-SP.2023 Systémové programování V 3


Stránka vytvořena 24. 4. 2024, semestry: L/2020-1, L/2019-20, L/2023-4, Z,L/2022-3, L/2021-2, Z/2019-20, Z/2024-5, Z/2023-4, Z/2020-1, Z/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška