Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
NI-PG1 | Počítačová grafika 1 | Rozsah kontaktní výuky: | 2P+1C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Richtr R. | Způsob zakončení: | ZK | ||
Zodpovědná katedra: | 18102 | ECTS Kredity: | 4 | Semestr: | L |
Anotace:
Předmět navazuje na grafické kurzy (především BI-PGA a BI-PGR) a zde získané znalosti prohlubuje state-of-the-art znalostmi,
je určený pro zájemce o počítačovou grafiku na pokročilé úrovni, studenti získají praktické znalosti s realistickými metodami texturování a raytracingu.
Nedílnou součástí předmětu je studium vědeckých článků a jejich následná implementace.
Na předmět bude možné navázat kurzem PG2 doplňující znalosti PG1 o další oblasti a témata počítačové grafiky.
Osnovy přednášek:
1. | Úvod do tématu, návaznost na předchozí grafické předměty | |
2. | Barevné prostory a modely | |
3. | Textura a materiál | |
4. | BRDF | |
5. | BTF | |
6. | Aproximativní BTF modely | |
7. | Datové struktury pro PG - shora dolu | |
8. | Datové struktury pro PG - zdola nahoru | |
9. | Sledování paprsku | |
10. | Sledování paprsku - pokročile metody | |
11. | Radiosita | |
12. | Prezentace výsledných renderů | |
13. | Rezerva |
Osnovy cvičení:
1. | Úvod do předmětu, systém semestralních prací | |
2. | Aplikace textury a materiálu, rozdíly. | |
3. | Aplikace BRDF a BTF na reálnou scénu | |
4. | Datové struktury v PG | |
5. | Výběr článku pro semestrální práci | |
6. | prezentace vybrané DS |
Literatura:
Požadavky:
Silně doporučenou prerekvizitou je absolvování předmětů BI-PGA a BI-PGR, na které kurz navazuje.
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 20. 4. 2024, semestry: L/2022-3, L/2023-4, L/2021-2, Z/2023-4, Z/2022-3, L/2020-1, Z/2021-2, Z/2019-20, Z/2020-1, Z/2024-5, L/2019-20, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |