Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BI-VHS Virtuální herní světy Rozsah kontaktní výuky: 2P+2C
Vyučující: Richtr R. Způsob zakončení: ZK
Zodpovědná katedra: 18102 ECTS Kredity: 4 Semestr: Z

Anotace:
Předmět vede studenty k vytvoření komplexního virtualniho světa. Kurz volně navazuje na základní grafické kurzy (MGA, PGR, BLE, ?) a propojuje znalosti studentů se zaměřením na organizaci práce v týmu a vytvoření komplexní semestralni práce. Tyto znalosti doplnuje o teorii herniho designu, principy psani dialogů a postav s cílem vytvořit funkční a komplexní virtuální svět. Na předmět lze navázat předmětem MI-PVR(Pauš)* s úkolem převést scény a jejich dynamiku do plne virtuálního prostředí vhodného pro VR zařízení.

Osnovy přednášek:
1. Scéna a její reprezentace
2. Interakce a modality ve virtuální scéně
3. Svět s uživatelem a bez uživatele
4. Přirozená dynamika světa
5. Přirozené cykly činností
6. Dialogy a scénáře
7. Vnitřní logika virtuálního světa
8. Nehracske postavy ve virtuálním světě
9. Složitější struktury
10. Dějová linka virtuálního světa
11. Virtuální realita
12. Prezentace týmových projektu

Osnovy cvičení:
1Zadání semestrální práce 2Finalizace tymu, rozdělení roli 3Základní graficky enginy, svět, objekty, interakce 4Kontrolní bod (statický svět) 5Dynamika světa a postav v něm 6Kontrolní bod (dynamický svět) 7Dějové linie, dialogy, NPC 8Komplexní virtuální svět 9Kontrolní bod (NPC, dialogy) 10Unity ve VR (svět) 11Unity ve VR (programové koncepty) 12Prezentace týmových projektů

Literatura:
Schell, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. AK Peters/CRC Press, 2014. Lebowitz, Josiah, and Chris Klug. Interactive Storytelling for Video Games: Proven Writing Techniques for Role Playing Games, Online Games, First Person Shooters, and more. Focal Press, 2012. Nystrom, Robert. Game programming patterns. Genever Benning, 2014.

Požadavky:
Vhodnými (ale nikoli nezbytně nutnými) prerekvizitami jsou předměty BI-MGA, BI-PGR, či BI-BLE. Případně znalost práce v některém vhodném grafickém enginu (Unity, Unreal).

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/
Na tento předmět navazuje v magisterském studiu předmět Architektura počítačových her.

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
BI-SPOL.21 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study V 5
BI-PI.21 Počítačové inženýrství 2021 V 5
BI-PG.21 Počítačová grafika 2021 V 5
BI-MI.21 Manažerská informatika 2021 V 5
BI-IB.21 Informační bezpečnost 2021 V 5
BI-PS.21 Počítačové sítě a Internet 2021 V 5
BI-PV.21 Počítačové systémy a virtualizace 2021 V 5
BI-SI.21 Softwarové inženýrství 2021 V 5
BI-TI.21 Teoretická informatika 2021 V 5
BI-UI.21 Umělá inteligence 2021 V 5
BI-WI.21 Webové inženýrství 2021 V 5
BI-SPOL.2015 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study V 5
BI-WSI-PG.2015 Webové a softwarové inženýrství V 5
BI-WSI-WI.2015 Webové a softwarové inženýrství V 5
BI-WSI-SI.2015 Webové a softwarové inženýrství V 5
BI-ISM.2015 Informační systémy a management V 5
BI-ZI.2018 Znalostní inženýrství V 5
BI-PI.2015 Počítačové inženýrství V 5
BI-TI.2015 Teoretická informatika V 5
BI-BIT.2015 Bezpečnost a informační technologie V 5


Stránka vytvořena 25. 4. 2024, semestry: L/2019-20, Z/2022-3, Z/2021-2, Z/2019-20, Z/2020-1, L/2022-3, Z/2024-5, L/2020-1, Z,L/2023-4, L/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška