Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BI-VHS | Virtuální herní světy | Rozsah kontaktní výuky: | 2P+2C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Richtr R. | Způsob zakončení: | ZK | ||
Zodpovědná katedra: | 18102 | ECTS Kredity: | 4 | Semestr: | Z |
Anotace:
Předmět vede studenty k vytvoření komplexního virtualniho světa.
Kurz volně navazuje na základní grafické kurzy (MGA, PGR, BLE, ?) a propojuje znalosti studentů se zaměřením na organizaci práce v týmu a vytvoření komplexní semestralni práce. Tyto znalosti doplnuje o teorii herniho designu, principy psani dialogů a postav s cílem vytvořit funkční a komplexní virtuální svět.
Na předmět lze navázat předmětem MI-PVR(Pauš)* s úkolem převést scény a jejich dynamiku do plne virtuálního prostředí vhodného pro VR zařízení.
Osnovy přednášek:
1. | Scéna a její reprezentace | |
2. | Interakce a modality ve virtuální scéně | |
3. | Svět s uživatelem a bez uživatele | |
4. | Přirozená dynamika světa | |
5. | Přirozené cykly činností | |
6. | Dialogy a scénáře | |
7. | Vnitřní logika virtuálního světa | |
8. | Nehracske postavy ve virtuálním světě | |
9. | Složitější struktury | |
10. | Dějová linka virtuálního světa | |
11. | Virtuální realita | |
12. | Prezentace týmových projektu |
Osnovy cvičení:
1Zadání semestrální práce
2Finalizace tymu, rozdělení roli
3Základní graficky enginy, svět, objekty, interakce
4Kontrolní bod (statický svět)
5Dynamika světa a postav v něm
6Kontrolní bod (dynamický svět)
7Dějové linie, dialogy, NPC
8Komplexní virtuální svět
9Kontrolní bod (NPC, dialogy)
10Unity ve VR (svět)
11Unity ve VR (programové koncepty)
12Prezentace týmových projektů
Literatura:
Schell, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. AK Peters/CRC Press, 2014.
Lebowitz, Josiah, and Chris Klug. Interactive Storytelling for Video Games: Proven Writing Techniques for Role Playing Games, Online Games, First Person Shooters, and more. Focal Press, 2012.
Nystrom, Robert. Game programming patterns. Genever Benning, 2014.
Požadavky:
Vhodnými (ale nikoli nezbytně nutnými) prerekvizitami jsou předměty BI-MGA, BI-PGR, či BI-BLE.
Případně znalost práce v některém vhodném grafickém enginu (Unity, Unreal).
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 25. 4. 2024, semestry: L/2019-20, Z/2022-3, Z/2021-2, Z/2019-20, Z/2020-1, L/2022-3, Z/2024-5, L/2020-1, Z,L/2023-4, L/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |