Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
MI-PVR Pokročilá virtuální realita Rozsah kontaktní výuky: 2P+1C
Vyučující: Způsob zakončení: KZ
Zodpovědná katedra: 18102 ECTS Kredity: 4 Semestr: Z

Anotace:
Předmět studentům přiblíží pokročilejší možnosti virtuální reality. Kurz volně navazuje na již běžící grafické předměty, hlavně na vytváření 3D modelů v Blenderu, a mimo jiné seznámí studenty s jejich aplikací ve virtuální realitě. V přednáškách se kurz zaměří na technologii virtuální reality, její využití v různých aplikacích a bude se také zabývat vytvářením aplikací v dostupných 3D enginech (hlavně Unity3D). Náplní cvičení bude tvorba VR aplikací v Unity3D. Předmět bude volně propojen s chystaným předmětem VHS (virtuální herní světy, Radek Richtr), studenti budou moci znalosti získané v tomto předmětu aplikovat ve virtuální realitě, případně přímo tvořit komplexní hru pro VR. Od B201 je vypisována nová, ekvivalentní verze předmětu NI-PVR.

Osnovy přednášek:
1. Úvod do virtuální reality a její historie.
2. Dostupná zařízení a technická řešení VR.
3. Možnosti vývoje aplikací pro VR.
4. Programování aplikací ve VR.
5. Unity3D pro VR aplikace a pokročilejší metody vývoje I.
6. Unity3D pro VR aplikace a pokročilejší metody vývoje II.
7. Uživatelské rozhlaní aplikací.
8. 3D modelování pro a ve virtuální realitě.
9. Současné komerční využití VR.
10. Snímání uživatelských akcí a zpětná vazba.
11. Smíšená realita (AR).
12. Matematika skrytá ve VR a AR.

Osnovy cvičení:
1. Zadání semestrální práce.
2. Seznámení s headsetem, instalací v místnosti, ovládáním ve vybraných aplikacích.
3. Unity3D, vytvoření projektu, import objektů, import pluginů pro podporu VR, kompilace aplikace
4. Modelování v Blenderu, texturování, export do Unity3D.
5. Interakce s objekty, teleportace po scéně, vytvoření jednoduché interaktivní aplikace (např. basketbal).
6. Kontrolní bod pro semestrální práci (interaktivní scéna), prezentace své práce.
7. Uživatelské rozhraní aplikace (tlačítka, menu), úvod do skriptování v Unity3D.
8. Tvorba rozsáhlejší scény, terén, stromy,?
9. Animace objektů.
10. Pokročilejší skriptování v Unity3D, aplikační logika.
11. Jednoduchá aplikace pro smíšenou realitu v Unity3D.
12. Prezentace semestrálních prací.

Literatura:
Teorie k předmětu vychází z aktuální dostupné literatury o VR. Cvičení využívá Unity3D, aktuálně jeden z nejpoužívanějších 3D enginů,který je plně multiplatformní, pro nekomerční nebo nízkorozpočtové použití zdarma.

Požadavky:
Předmět nemá žádné požadavky,

Předmět je nahrazen ekvivalentním NI-PVR
Tento předmět obsahově navazuje na bakalářský předmět Virtuální realita I https://courses.fit.cvut.cz/MI-PVR/

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
MI-ZI.2016 Znalostní inženýrství V Není
MI-ZI.2018 Znalostní inženýrství V Není
MI-SP-TI.2016 Systémové programování V Není
MI-SP-SP.2016 Systémové programování V Není
MI-SPOL.2016 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study V Není
MI-WSI-WI.2016 Webové a softwarové inženýrství V Není
MI-WSI-SI.2016 Webové a softwarové inženýrství V Není
MI-WSI-ISM.2016 Webové a softwarové inženýrství V Není
MI-NPVS.2016 Návrh a programování vestavných systémů V Není
MI-PSS.2016 Počítačové systémy a sítě V Není
MI-PB.2016 Počítačová bezpečnost V Není
NI-TI.2018 Teoretická informatika V 1,3


Stránka vytvořena 29. 3. 2024, semestry: Z/2020-1, L/2023-4, Z/2022-3, Z,L/2021-2, Z/2023-4, L/2019-20, L/2022-3, Z/2019-20, L/2020-1, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška