Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
MI-APH Architektura pocitacovych her Rozsah kontaktní výuky: 2P+1C
Vyučující: Způsob zakončení: Z,ZK
Zodpovědná katedra: 18102 ECTS Kredity: 4 Semestr: Z

Anotace:
Studenti získají základní povědomí o různých problémech, postupech a metodikách z oblasti vývoje počítačových her, a to jak z technického, tak tvůrčího hlediska. Seznámí se s komponentově orientovanou architekturou, herními mechanikami, umělou inteligencí používanou ve hrách, a s celou řadou základních prvků, které tvoří nedílnou součást většiny her. Porozumí také základům pathfindingu, networkingu a skriptování. Na cvičeních studenti aplikují poznatky z přednášek v rámci praktických úloh. Od B201 je vypisována nová, ekvivalentní verze předmětu NI-APH.

Osnovy přednášek:
Osnovy přednášek:
1. Úvod do světa her
2. Herní enginy
3. Herní assety
4. Komponentová architektura
5. Návrhové vzory
6. Zvuk a hudba
7. Prostorová geometrie
8. Fyzika
9. Herní grafika
10. Herní AI
11. Multiplayer
12. Herní design

Osnovy cvičení:
Osnovy cvičení:
1. Organizace předmětu, úvod do prostředí
2. Komponentová architektura
3. Movement a pathfinding
4. Herní AI
5. Skriptování
6. Networking

Literatura:
Literatura:
1. Json Gregory, Game Engine Architecture (3rd ed.), 2018
2. Robert Nystrom, Game Programming Patterns, 2014
3. Van Verth, Essential Mathematics for Games and Interactive Applications, 2008
4. Ian Millington, Game Physics Engine Development, 2010
5. Mat Buckland, Programming Game AI by Example, 2005

Požadavky:
Požadavky: Základní znalosti lineární algebry, grafů a datových struktur na úrovni bakalářského studia. Používat budeme TypeScript. Stručný úvod do jazyka je rovněž součástí předmětu.

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://aph.dodo.me/
Tento předmět je nahrazen ekvivalentním NI-APH.

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
NI-TI.2018 Teoretická informatika V 3
MI-ZI.2016 Znalostní inženýrství V 3
MI-ZI.2018 Znalostní inženýrství V 3
MI-SP-TI.2016 Systémové programování V 3
MI-SP-SP.2016 Systémové programování V 3
MI-SPOL.2016 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study V 3
MI-WSI-WI.2016 Webové a softwarové inženýrství V 3
MI-WSI-SI.2016 Webové a softwarové inženýrství V 3
MI-WSI-ISM.2016 Webové a softwarové inženýrství V 3
MI-NPVS.2016 Návrh a programování vestavných systémů V 3
MI-PSS.2016 Počítačové systémy a sítě V 3
MI-PB.2016 Počítačová bezpečnost V 3


Stránka vytvořena 25. 4. 2024, semestry: L/2019-20, Z/2022-3, Z/2021-2, Z/2019-20, Z/2020-1, L/2022-3, Z/2024-5, L/2020-1, Z,L/2023-4, L/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška