Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BIK-SI2.3 | Softwarové inženýrství 2 | Rozsah kontaktní výuky: | 14KP | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Mlejnek J. | Způsob zakončení: | Z,ZK | ||
Zodpovědná katedra: | 18102 | ECTS Kredity: | 3 | Semestr: | Z |
Anotace:
Studenti se naučí pracovat metodicky z hlediska metodik vývoje softwaru především s důrazem na metodiku Unified Process a na unifikovaný jazyk pro modelování UML (Unified Modeling Language). Studenti pochopí, a díky souběžnému předmětu BI-SP2 si i prakticky vyzkoušejí, fungování jednotlivých rolí v realizačním týmu. Dále získají základní představu o testování a vyhodnocování kvality SW prodkutu. Díky souběžnému předmětu BI-SP2 bude i tato znalost doplněna praktickou zkušeností.
Osnovy přednášek:
1. | Primární a podpůrné činnosti softwarového inženýrství; souvislosti s vedením SW projektu; organizace a softwarovéhoinženýrství v době rozvoje a údržby systému. | |
2. | Requrements Engineering. | |
3. | Softwarová architektura a návrh. | |
4. | Konstrukce. | |
5. | Testování. | |
6. | Dokumentace, validace, verifikace a QaA. | |
7. | Konfigurační řízení. | |
8. | Vývojové prostředí, dodávky systému, akceptační a produkční prostředí. | |
9. | Maintenance. | |
10. | Vedení a organizace projektu. | |
11. | Odhadování, plánování, historie projektu a nabídky. | |
12. | Proces vývoje projektu a organizace. |
Osnovy cvičení:
Literatura:
[1] | Arlow, J. - Neustat, I.: UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací, Computer Press, 2007, 978-80-251-1503-9, | |
[2] | Sommerville, I.: Software Engineering, Pearson, 2011, 978-0-13-703515-1, |
Požadavky:
Podrobné požadavky jsou uvedeny na intranetu.
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 25. 4. 2024, semestry: L/2019-20, Z/2022-3, Z/2021-2, Z/2019-20, Z/2020-1, L/2022-3, Z/2024-5, L/2020-1, Z,L/2023-4, L/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |