Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BI-IOS | Základy vývoje iOS aplikací pro iPhone a iPad | Rozsah kontaktní výuky: | 2C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Způsob zakončení: | KZ | |||
Zodpovědná katedra: | 18102 | ECTS Kredity: | 4 | Semestr: | Z |
Anotace:
Studenti budou seznámeni se základy architektury platformy Apple iOS, developerským prostředím Xcode, jazykem Swift, vybranými knihovnami Cocoa Touch a se základními postupy vývoje aplikací pro chytré telefony iPhone a tablety iPad. Studenti porozumí doporučené metodice pro tvorbu uživatelského prostředí pro dotykové obrazovky. Získají schopnosti a správné návyky pro efektivní tvorbu vícevláknových iOS aplikací s komplexní strukturou a větším počtem obrazovek.
Osnovy přednášek:
Osnovy cvičení:
1. | Xcode, základy jazyka Swift | |
2. | SwiftUI | |
3. | SwiftUI 2 | |
4. | Architektura aplikace (MVVM) | |
5. | Protokoly, tvary | |
6. | Animace | |
7. | Gesta | |
8. | Networking, multithreading | |
9. | Error handling | |
10. | Perzistence dat | |
11. | UIKit | |
12. | Multiplatformní vývoj |
Literatura:
Povinná literatura:
Paul Hegarty, CS193p - Developing Apps for iOS, Stanford, 2021. URL: https://cs193p.sites.stanford.edu
Doporučená literatura:
Apple, "Apple Developer Documentation," Apple Developer. URL: https://developer.apple.com/documentation
Apple, "iOS Human Interface Guidelines," Apple Developer. URL: https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines
Požadavky:
Povinné vstupní požadavky: Znalost programování v jazyce C na úrovni BI-PA2.
Doporučené vsupní požadavky: Základy objektového programování, UNIX, programatické kreslení a zobrazování grafiky.
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 25. 4. 2024, semestry: L/2019-20, Z/2022-3, Z/2021-2, Z/2019-20, Z/2020-1, L/2022-3, Z/2024-5, L/2020-1, Z,L/2023-4, L/2021-2, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |