Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
MI-PRC Programování v CUDA Rozsah kontaktní výuky: 2P+1C
Vyučující: Způsob zakončení: Z,ZK
Zodpovědná katedra: 18104 ECTS Kredity: 4 Semestr: L

Anotace:
Studenti v předmětu získají přehled o současných paralelních architekturách užitých v grafických akcelerátorech. Dále získají praktické dovednosti při programování těchto systémů.

Osnovy přednášek:
1) Úvod do předmětu, bodové hodnocení
2) Vícevláknové programování na CPU
3) Úvod do GPGPU
4) Úvod do architektury CUDA
5) Datové typy CUDA
6) Synchronizace vláken a bloků
7) Textury a proudy
8) CUDA optimalizace I:
Architektura SIMT, sdružený přístup do paměti
9) CUDA optimalizace II:
Metody transformací zdrojových kódů
10) Knihovny pro CUDA API
11) Spolupráce CUDA s ostatními jazyky
12) Srovnání s ostatními API pro GPGPU
13) Rezerva a příprava na zkoušku

Osnovy cvičení:
1) Seznámení s prostředím, zadání semestrálních prací
2) Odevzdání sekvenční implementace,
3) Kompilace CUDA kódu, zapojení CUDA knihoven
4) Práce s nástroji pro ladění kódu a profilační nástroje
5) konzultace ke CUDA implementaci
6) odevzdaní CUDA implementace, zápočet

Literatura:
J. Sanders, E. Kandrot ''CUDA by Example: An Introduction to General-Purpose GPU Programming''
David B. Kirk, Wen-mei W. Hwu: Programming Massively Parallel Processors: A Hands-on Approach. 1st ed., Morgan Kaufmann, 2010.

Požadavky:
Programování v jazyce C/C++, paralelní algoritmy, základy architektur počítačů.

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/MI-PRC/

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
MI-ZI.2016 Znalostní inženýrství V Není
MI-ZI.2018 Znalostní inženýrství V Není
MI-SP-TI.2016 Systémové programování V Není
MI-SP-SP.2016 Systémové programování V Není
MI-SPOL.2016 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study V Není
MI-WSI-WI.2016 Webové a softwarové inženýrství V Není
MI-WSI-SI.2016 Webové a softwarové inženýrství V Není
MI-WSI-ISM.2016 Webové a softwarové inženýrství V Není
MI-NPVS.2016 Návrh a programování vestavných systémů V Není
MI-PSS.2016 Počítačové systémy a sítě V Není
MI-PB.2016 Počítačová bezpečnost V Není
NI-TI.2018 Teoretická informatika V 2
MI-WSI-ISM.2016 Webové a softwarové inženýrství V 6


Stránka vytvořena 29. 3. 2024, semestry: Z/2020-1, L/2023-4, Z/2022-3, Z,L/2021-2, Z/2023-4, L/2019-20, L/2022-3, Z/2019-20, L/2020-1, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška