Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
MI-PRC | Programování v CUDA | Rozsah kontaktní výuky: | 2P+1C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Způsob zakončení: | Z,ZK | |||
Zodpovědná katedra: | 18104 | ECTS Kredity: | 4 | Semestr: | L |
Anotace:
Studenti v předmětu získají přehled o současných paralelních architekturách užitých v grafických akcelerátorech. Dále získají praktické dovednosti při programování těchto systémů.
Osnovy přednášek:
1) | Úvod do předmětu, bodové hodnocení | |
2) | Vícevláknové programování na CPU | |
3) | Úvod do GPGPU | |
4) | Úvod do architektury CUDA | |
5) | Datové typy CUDA | |
6) | Synchronizace vláken a bloků | |
7) | Textury a proudy | |
8) | CUDA optimalizace I: |
9) | CUDA optimalizace II: |
10) | Knihovny pro CUDA API | |
11) | Spolupráce CUDA s ostatními jazyky | |
12) | Srovnání s ostatními API pro GPGPU | |
13) | Rezerva a příprava na zkoušku |
Osnovy cvičení:
1) | Seznámení s prostředím, zadání semestrálních prací | |
2) | Odevzdání sekvenční implementace, | |
3) | Kompilace CUDA kódu, zapojení CUDA knihoven | |
4) | Práce s nástroji pro ladění kódu a profilační nástroje | |
5) | konzultace ke CUDA implementaci | |
6) | odevzdaní CUDA implementace, zápočet |
Literatura:
J. | Sanders, E. Kandrot ''CUDA by Example: An Introduction to General-Purpose GPU Programming'' |
Požadavky:
Programování v jazyce C/C++, paralelní algoritmy, základy architektur počítačů.
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 29. 3. 2024, semestry: Z/2020-1, L/2023-4, Z/2022-3, Z,L/2021-2, Z/2023-4, L/2019-20, L/2022-3, Z/2019-20, L/2020-1, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |