Hlavní stránka | Seznam oborů/specializací | Seznam všech skupin předmětů | Seznam všech předmětů | Seznam rolí                Návod

Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2  značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BIK-MGA Multimediální a grafické aplikace Rozsah kontaktní výuky: 13KP+4KC
Vyučující: Bařinka L. Způsob zakončení: Z,ZK
Zodpovědná katedra: 18102 ECTS Kredity: 5 Semestr: Z

Anotace:
Studenti se prakticky seznámí s aplikacemi pro 2D/3D grafiku, bitmapové i vektorové, a pro DTP. naučejí se základní techniky tvorby a úpravy počítačové grafiky.

Osnovy přednášek:
1. Základní pojmy počítačové grafiky. 2D bitmapová a vektorová grafika.
2. Základní operace ve 2D bitmapovém editoru.
3. Základní operace ve 2D vektorovém editoru.
4. Základní operace ve 3D editoru.
5. Animace a editace videa.

Osnovy cvičení:
1. Organizace cvičení, zadání semestrální práce, způsob hodnocení.
2. Práce s 2D bitmapovým editorem.
3. Práce s 2D vektorovým editorem.
4. Práce s 3D editorem.
5. Práce na prezentaci. Konzultace k semestrální úloze. Zápočet.

Literatura:
Kopka, H., Daly, P. W. ''LaTeX: podrobný průvodce''. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-722-6973-9. Hammel, M. J. ''The Artist's Guide to GIMP Effects: Creative Techniques for Photographers, Artists, and Designers''. No Starch Press, 2007. ISBN 1593271212. Peck, A. ''Beginning GIMP: From Novice to Professional''. Apress, 2006. ISBN 1590595874. Hess, R. ''The Essential Blender: Guide to 3D Creation with the Open Source Suite Blender''. No Starch Press, 2007. ISBN 1593271662. Roosendaal, T., Selleri, S. ''The Official Blender 2.3 Guide: Free 3D Creation Suite for Modeling, Animation, and Rendering''. No Starch Press, 2005. ISBN 1593270410.

Požadavky:
Vstupním požadavkem je uživatelská znalost operačního systému Linux nebo Windows.

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-MGA/

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán Obor Role Dop. semestr
BIK-WSI-SI.2015 Webové a softwarové inženýrství V 3
BIK-BIT.2015 Bezpečnost a informační technologie V 3
BIK-BIT.2020 Bezpečnost a informační technologie V 3
BIK-SPOL.2015 Nespecifikovaný/á obor/specializace studia - Unspecified Branch/Specialisation of Study VO 3


Stránka vytvořena 19. 4. 2024, semestry: Z/2021-2, Z/2023-4, Z/2022-3, Z/2019-20, Z/2024-5, L/2021-2, L/2020-1, L/2022-3, L/2023-4, Z/2020-1, L/2019-20, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška