Předmět je základní jednotka výuky, jejímž prostřednictvím si student osvojí ucelenou část souboru znalostí a dovedností, potřebnou pro zvládnutí studijního oboru/specializace. Za věcný obsah předmětu zodpovídá garant předmětu. Časovou náročnost předmětu zhruba vyjadřuje atribut předmětu rozsah kontaktní výuky. Například rozsah = 2+2 značí, že předmět bude mít týdně dvě hodiny přednášek a dvě hodiny cvičení týdně. Na závěr semestru musí vyučující provést vyhodnocení, nakolik si ten který student osvojil poznatky a dovednosti, kterých měl během výuky nabýt. Jakým způsobem toto hodnocení vyučující provedou určuje atribut způsob zakončení. U předmětu lze definovat, že předmět je zakončen pouze zápočtem(Z), klasifikovaným zápočtem(KZ), pouze zkouškou(ZK), nebo zápočtem a zkouškou(Z,ZK). Náročnost úspěšného absolvování předmětu je vyjádřena ECTS kreditními body. Výuka předmětu probíhá během semestru. Opakovaně se předmět vyučuje vždy v zimním(Z), nebo v letním(L) semestru každého akademického roku. Výjimečně může předmět být nabízen studentům v obou semestrech(Z,L). Za organizační zajištění výuky zodpovídá přiřazená katedra, která zejména vytvoří časový rozvrh předmětu a zajistí pro předmět vyučující. Někteří přednáší a zkouší, jiní vedou cvičení a udělují zápočty.
Obsahová náplň a další organizační informace, týkající se předmětu je popsána pomocí různých popisných textů(anotace, týdenní osnova, literatura, apod.)
$DODATEK_POPIS
BI-CAO | Číslicové a analogové obvody | Rozsah kontaktní výuky: | 2P+2C | ||
---|---|---|---|---|---|
Vyučující: | Způsob zakončení: | Z,ZK | |||
Zodpovědná katedra: | 18103 | ECTS Kredity: | 5 | Semestr: | Z |
Anotace:
Základy analogových obvodů, základy číslicových obvodů. Matematický popis obvodů. Analýza obvodů. Návrh jednoduchých obvodů, výpočet jejich parametrů. Znalost SW Mathematica.
Osnovy přednášek:
1. | Úvod. Napětí, proud. Zdroj napětí, zdroj proudu. Ideální vodič | |
2. | Odpor, kondenzátor, cívka. Úvod do metody uzlových napětí | |
3. | Metoda uzlových napětí. Stejnosměrné obvody | |
4. | RC článek. Spojování paralelní a sériové. Odporový dělič. Výkony. Dioda | |
5. | Číslicové obvody | |
6. | Tranzistory. Číslicové obvody | |
7. | Číslicové obvody. Harmonický ustálený stav - úvod | |
8. | HUS - fázory, impedance | |
9. | HUS - přenosy, decibely, výkony. | |
10. | Rezonance. Fourierka. | |
11. | Vedení, odrazy na vedení. Vázané induktory (transformátory). | |
12. | Operační zesilovače. Metoda Runge-Kutta |
Osnovy cvičení:
1. | Úvod do SW Mathematica. | |
2. | Úvod do SW Mathematica. | |
3. | TEST1. Metoda uzlových napětí. | |
4. | Metoda uzlových napětí. | |
5. | Metoda uzlových napětí. | |
6. | Stejnosměrné obvody. Obvody s tranzistory. | |
7. | TEST2. Úvod do harmonického ustáleného stavu. | |
8. | Harmonický ustálený stav s jednou frekvencí. | |
9. | Harmonický ustálený stav - impedance, přenos. | |
10. | Harmonický ustálený stav - imepedance, přenos, výkon. | |
11. | TEST3. | |
12. | Zápočet | |
13. | Rezerva. |
Literatura:
Požadavky:
Středoškolská matematika a fyzika.
|
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 29. 3. 2024, semestry: Z/2020-1, L/2023-4, Z/2022-3, Z,L/2021-2, Z/2023-4, L/2019-20, L/2022-3, Z/2019-20, L/2020-1, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: J. Novák, I. Halaška |